måndag 30 juli 2012

Väsktårta till världens bästa svärmor

Denna tårta gjorde jag till min söta svärmors 70 års dag. Jag hade planer på mycket mer detaljer men i slutändan var det tidsbrist som fick bestämma att den var klar. Det gjorde iofs inte så mycket,för jag tycker den blev riktigt bra. 
Och svärmor gillade den. Tårtan var en överraskning till hennes kalas, och ist för att sätta den på dessertbordet så ställde hon den på presentbordet. Så fick alla som ville fota den, men ingen fick smaka. Efter kalaset funderade hon i några dagar  på om man inte skulle kunna konservera den ;-), men tillslut gick hon med på att vi skulle äta den. 

Tårtan var fylld med vaniljbottnar, hallonmousse, rårörda jordgubbar och ett tunt lager lemon curd. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt och dekorerad med sockerpasta och modelleringspasta. 





Istället för något väskmärke, så fick det bli ett stort "70" på spännet. 
Vad tycker ni? Jag känner mig riktigt nöjd med denna. 

Stort Grattis på födelsedagen kära svärmor! Hoppas du gillade din tårta. 

12 kommentarer:

  1. Ursnygg! Ser ut som en riktig väska! Förstår att hon ville konservera den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rebecca! Kul att du tycker det serut som en väska. Det var målet, kul att höra att jag lyckades!

      Radera
  2. Underbar! Så verklig och snygg :) Kan absolut inte tro att det är en tårta... Kreativiteten hos dig har verkligen inga gränser <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita! Dina ord värmer! Kram på dig!!

      Radera
  3. Precis hur fin som helst! Helt ärligt den snyggaste väsktårtan jag har sett!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen Tack Helena!! Jag är glad att du gillar den!

    SvaraRadera
  5. Tårtan är superlyckad! Ser faktiskt ut som om man kunde köpa den i den lyxigaste väskaffären. :)

    SvaraRadera
  6. Wow vilken fräck tårta!! Ser verkligen ut som en väska och hade aldrig trott att det var en tårta om jag inte visste att det var det. :o)

    SvaraRadera
  7. Vägen till ett svärmorshjärta går via väskan! Det ska jag komma ihåg, jag som aldrig varit poppis hos släktet svärmödrar.:)

    SvaraRadera
  8. Steg för steg hur du gör den ? Vill så gärna testa göra en sådan till min syster som fyller nästa helg
    Svara gärna här :
    Tigersweet1@hotmail.com

    SvaraRadera