onsdag 28 september 2011

Bärgaren tårta

Melvin, som förra året fick denna tårta. Fick frågan i år av sin mamma vad han önskade sig i födelsedagspresent. Svaret hon fick var: "En lastbilstårta". Då blir man ju lite rörd, när en treåring först och främst tänker på tårta och inte leksaker.

Hans mamma utvecklade önskan och bad mig göra bärgaren från filmen bilar.
Det var riktigt knepigt och ett tag trodde jag faktiskt att jag skulle misslyckas. Försökte först med Rice krispie treats, men det gick inte alls. Tillslut fick jag till honom, när jag slutade tänka att bilen måste vara en "klump" och byggde den i separata, rätt tunna, bitar. Den är ju långt ifrån exakt lik originalet, men jag är nöjd att det blev nån alls :-).
I övrigt så är jag oxå riktigt nöjd med de klara färgerna på denna. Tycker den blev en riktigt härlig färgklick.

7 kommentarer:

  1. Jättesnygg Bärgare, visst ser man direkt vem det är! Men visst låser man sig ibland helt och hållet vid hur man tror att någon dekoration skall göras, sen känns det ju bara desto bättre när man kommer på ett bra sätt och bra slutresultat.:)

    SvaraRadera
  2. Jättefin!

    Gillar bokstäverna - är det en utstickare du har?

    Och den gröna färgen var ju helt underbar. Vilken färg är det?

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta, håller med om att den gröna färgen är helt underbar!

    SvaraRadera
  4. Den är ju superfin, snyggare än orginalet :-)

    SvaraRadera
  5. Så härlig tårta , superfin, mina pojkar hade blivit heltokiga om de fått se den :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg Mater! Smart att lägga vägen som en trea :) Superfin tårta!

    SvaraRadera
  7. wow vilken fräck tårta.. Gillar också den gröna färgen.. Hur fick du den så härligt grön? Bärgaren blev grym. Riktigt snyggt med 3:a som väg.. Den idén hoppas jag att det är ok att jag snor något gång?

    SvaraRadera