lördag 11 september 2010

John Deere

Idag har jag levererat 4 tårtor och har just börjat på en till... min egen födelsedagstårta. Men i alla fall, dagens första tänkte jag visa nu.

Till en traktortokig liten kille, och framförallt John Deere.
Sagt och gjort, en sådan fick det bli.

Innehåll:
Chokladbottnar
Chokladmousse
Päronmousse
Färska rivna päron
Chokladsmörkräm

Dekorationerna är gjorda i modelleringspasta, täckt med sockerpasta och sanden är muscodavosocker.


Det var roligt att göra traktorn, och var nöjd med den ända tills jag satt på ljusrampen i fronten, blev inge vidare, men det var för sent att ändra nåt vid det laget... Jag blev dock riktigt nöjd med skylten.

Foto: Privat
Tack för titten, nu ska jag gå och täcka dagens sista tårta. Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Så fin den är! Du är verkligen grym, det skall du veta =) Och att göra 5 tårtor på en och samma dag.. kan bara säga att jag är väldigt imponerad!! Det kanske går an om alla dekorationer är helt klara i förväg och att allt material som man skall täcka tårtorna är färdigfärgade.. Men ändå! Hur lägger du upp arbetet? Gör du fyllningarna dagen innan, eller du kanske till och med fyller tårtorna dagen innan? Som du förstår är jag lite nyfiken, hihi!

    SvaraRadera
  2. Jättevacker! Traktorn är helt otroligt fin. Och FEM tårtor...!!! Oj, vilket jobb. Ser fram emot att få se bilder på de övriga också.

    SvaraRadera
  3. Kanonfin tårta!! Traktorn är ju helt otroligt välgjord!
    Ser fram emot bilder på resterande tårtor!

    Grattis på födelsedagen med! :)

    SvaraRadera
  4. Hanna: Tusen tack, vilka fina ord! Vad glad jag blir. Detaljer om hur jag hann med allt kommer i nästa inlägg.

    Erika: Jättetack, ja det var ett ordentligt jobb, jag vet att jag lever ;-)

    Annica: Tack, vad kul att du tycker den var fin. Tack o tack för grattiset med!

    SvaraRadera